torsdag den 19. juli 2012

Uge 28 - 3. Trimester

Update den 4. April 2013:
Linea er nu 5½ måned gammel og hun ligner mig på læberne og ørene. Hun ligner Kenni på de store blå øjne og små krøllede hår - jeg glæder mig til hun får mere hår og så vi kan se, hvor krøllet det bliver.
De lange ben er helt klart fra min side af familien og det er meget tydeligt i de tøjstørrelser hun bruger. I bodier og trøjer bruger hun 62/68 - i strømpebukser og bukser bruger hun 68/74.

Store læber, store ører, masser af hår og lange ben - hvem er det der ligger inde i min mave og har jeg produceret dette indtil videre !?

Læberne skulle vidst være fra mig.
Ørerne er nok en generation længere tilbage og kan være fra min far.
Håret kan KUN være fra Kenni, han har jo en manke uden lige!
De lange ben ved vi så ikke hvor kommer fra, kan jo ikke være fra min søster vel :D Men i dette tilfælde skal vi nok alligevel en generation længere tilbage og se på gener.

Lige nu er der også 50/50 chance for om hun får blå øjne eller brune øjne. Så alle muligheder er stadig åbne ;)

Jordemoderen skønnede hende til at veje omkring 1200 gram - scanning sagde 1236 gram, så hun ligger en lille smule over middel. Hun er vurderet til at skulle blive 55 cm og 3500 gram færdigbagt - gad vide om vi skal sætte et væddemål op i familien, kunne da være sjovt!

Jeg fik også svar på hvorfor mit blodtryk stiger så kraftigt pludseligt. Det er fordi kroppen automatisk "kickstarter" det, hvis det bliver liiiiiige lovlig lavt - jeg har lavt blodtryk i forvejen! Så rolige bevægelser er udskrevet til mig :)


Hvor langt henne: 28+0
Mærket liv? Der er ingen tvivl om, at pladsen er ved at være mere trang! Hun kan stadig vende sig, men hun ligger mest med hovedet nedad.
Køn: Pige
Total vægtforøgelse: 8,7 kg. Jeg styrer det her shit!! (Please ikke mere vel?)
Maveomkreds: 102 cm IGEN! Men hun vokser heldigvis som hun skal!
Vender navlen ind eller ud? Lettere udad! Vil nok snart kalde den udslettet..
Ventetøj? Gid vi havde mere sommervejr, så kan jeg nyde mine nye trøjer og vise maven mere frem ;)
Strækmærker: Kun på brysterne! Please ikke andre steder - TAK.
Symptomer: Det sædvanlige - plus lidt ekstra! Det eneste der ikke må komme igen er kvalmen!
Opkastninger i alt: 23 ;)
Søvn: Nogle gange klemmer der sig et mareridt ind, men ellers er det gode drømme og jeg sover stadig 10 timer minimum ;)
Savn: Savner nogle gange en masse slik og andre usunde ting, men de er ikke gode for mig, så det bliver mere frugt og vand der ryger indenbords.
Sjove madvaner: Jeg fik pludselig lyst til pariserbøf og der skulle ikke meget til at overtale Kenni til at lave det ;) - Han påstår det er en manderet!?
Hvad giver mig kvalme: Ulækre ting :)
Glad eller gnaven: I'm So Happy Happy Happy..
Bedste ting fra denne uge: Scanningerne af vores lille prinsesse <3
Glæder mig til: Ballerup Kræmmerfestival, hvor vi skal hygge i dejligt selskab med Natasha, Michal, Sanne og Peter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar